Home Petua Tips ‘Majlis Perkahwinan Gilang-gemilang’ Anakanda Sultan Brunei, Puteri Fadzilah Sah Menjadi Isteri Awang...

‘Majlis Perkahwinan Gilang-gemilang’ Anakanda Sultan Brunei, Puteri Fadzilah Sah Menjadi Isteri Awang Abdullah Nabil Mahmoud Al-Hashimi

84
0

Perkhabaran gembira Majlis Istiadat Perkahwinan Diraja Brunei ini bukan hanya mendapat perhatian rakyat negara Brunei bahkan rakyat Malaysia juga.

Teruja apabila mengetahui kekanda kepada Pengiran Muda Abdul Mateen ini selamat melangsungkan pernikahan dengan pasangan pilihan, Awang Abdullah Nabil Mahmoud Al-Hashimi pada petang Khamis dalam Istiadat Nikah Diraja Brunei.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @bruneiroyalfamily


Dengan sekali lafaz, Pengiran Anak Puteri Fadzilah Lubabul Bolkiah bergelar isteri kepada Awang Abdullah Nabil Mahmoud Al-Hashimi dalam majlis yang berlangsung di Masjid Omar Ali Saifuddien, Bandar Seri Begawan.

VIDEO:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @bruneiroyalfamily


Majlis penuh sejarah itu turut disiarkan secara langsung di Radio Televisyen Brunei (RTB) melalui platform digital dan elektronik.

Majlis Istiadat Perkahwinan Diraja Brunei itu berlangsung selama 10 hari dengan dimulai Majlis Istiadat Bersuruh Diraja pada Ahad lalu di Istana Nurul Iman.

  • 16 Januari : Majlis Istiadat Bersuruh Diraja
  • 17 Januari : Majlis Istiadat Membuka Gendang Jaga-Jaga dan Majlis Istiadat Menjunjung Kurnia Gendang Jaga-Jaga
  • 18 Januari : Majlis Istiadat Menghantar Tanda Diraja dan Pertunangan Diraja juga Majlis Istiadat Menerima Tanda Diraja dan Pertunangan Diraja
  • 19 Januari : Majlis Istiadat Berbedak Pengantin Diraja
  • 20 Januari : Majlis Istiadat Akad Nikah Diraja
  • 23 Januari : Majlis Istiadat Bersanding Pengantin Diraja
  • 24 Januari : Majlis Persantapan Diraja
  • 25 Januari : Majlis Istiadat Membaca Doa Selamat dan Menutup Gendang Jaga-Jaga

Pasangan mempelai diraja itu ditunangkan pada Selasa lalu, dalam Majlis Istiadat Menerima Tanda Diraja dan Pertunangan Diraja.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @bruneiroyalfamily

Selepas majlis akad nikah, ia akan diteruskan dengan istiadat bersanding pengantin diraja di Balai Singgahsana Indera Buana, Istana Nurul Iman pada Ahad ini.

Ia kemudian diteruskan dengan Majlis Persantapan Diraja dan Majlis Istiadat Membaca Doa Selamat dan Menutup Gendang Jaga-jaga di Darussidiq, Jerudong.

Majlis diakhiri pada Selasa depan dengan Istiadat Membaca Doa Selamat dan Menutup Gendang Jaga-jaga di Istana Nurul Iman, Bandar Seri Begawan.

Sumber :Astro Awani, IG bruneiroyalfamily

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.viralmy.me/

Previous article“Saya Nasihatkan Dia Untuk Berp4ntang Sebaiknya” – Sweetnya Pesanan Tok Ti Untuk Neelofa
Next articleKakak sanggup berk0rban, ketepikan kerja demi jaga adik sakit Tal4semia di hospital… rupa-rupanya diri sendiri ada peny4kit sama!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here