Home Petua Tips “Naik mai raya sini la,” – Pelajar dapat ‘duit raya’ berupa...

“Naik mai raya sini la,” – [VIDEO] Pelajar dapat ‘duit raya’ berupa kucing BSH ketika beraya rumah pensyarah

76
0

Pemberian duit raya disaat kedatangan bulan Syawal sudah menjadi tradisi sejak dahulu lagi dimana selain individu yang lebih dewasa menyediakan duit raya buat anak atau ahli keluarga mereka, pemberian duit raya juga akan dilakukan buat tetamu yang datang berkunjung ke rumah.

Selain itu, setiap kali tibanya Syawal, pasti ramai kanak-kanak ternanti-nanti akan duit raya yang bakal diterima oleh mereka. Pelbagai ragam dapat diihat apabila mendapat duit tersebut daripada orang dewasa kepada mereka. Namun, berbeza pula dengan video yang kami akan kongsikan ini.

Berdasarkan satu video tular yang dimuat naik menerusi akaun Tiktok pastelbabe__ kelihatan beberapa orang remaja yang juga difahamkan merupakan pelajar bertandang ke rumah pensyarah mereka untuk berhari raya.

Namun, mereka semua mencvri perhatian ramai apabila setiap seorang dari mereka menerima ‘duit raya’ berbentuk seekor kucing baka British Shorthair.

Video:

Ketika artikel ini ditulis, perkongsian tersebut telah mendapat 1.1 juta tontonan, 144.8k tanda suka dan pelbagai komen dari netizen yang rata-rata teruja dengan ‘duit raya’ dari pensyarah tersebut.

Untuk makluman, kucing bulu pendek British (British shorthair) ialah versi berpedigri bagi kucing bela jinak British tradisional, dengan badan dempak tersendiri, bulu plusy dan pelbagai warna dan corak lain, termasuk tabi dan titik warna.

Ia merupakan salah satu baka kucing paling purba yang diketahui, mungkin berasal daripada kucing bela jinak Mesir yang diimport ke Britain oleh orang Rom yang menakluk pada abad pertama. Pada zaman moden, ia kekal sebagai baka berpedigri paling popular di negara aslinya, seperti didaftarkan oleh Governing Council of the Cat Fancy (GCCF) United Kingdom.

Komen netizen:

Sumber: tiktok pastelbabe__

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : www.sinarviral.kini.blog/2​

Previous articleNetizen d4kwa tudung macam rahib, Aina abdul respon ini cara saya untuk beri inspirasi
Next articleSheera Iskandar Bersalin Anak Sulung, Tahniah Dapat Baby Girl

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here