Home Petua Tips “Satu Keputusan Tak Smua Org Mampu Termasuk Aku” Luahan Pilu Along Eyzendy...

“Satu Keputusan Tak Smua Org Mampu Termasuk Aku” Luahan Pilu Along Eyzendy Bila Isteri Nak Drma Buah Pinggang Pdnya

350
0

Seringkali sekarang kita dipaparkan dengan kisah rumahtangga yang agak membimbangkan dan ada yang membawa pada kemat1an samada pada suami,isteri,anak anak

dan ahli keluarga yang lain.

Keadaan ini mungkin kerana perasaan dalaman iaitu hati tak di kawal dengan baik dan membuat sesuatu tanpa usul periksa dan mungkin ceteknya taqwa

pada Allah SWT.

Persaan kasih yang tulus itu penting pada pasangan dan akan membawa kebahagiaan sejati hingga akhirnya dan inilah yang dimiliki pada Hamidah Mohd Yatim.

Pengorbanan isteri ini membuatkan perasaan pelakon Mohd Eyzendy pada isterinya tak dapat dinukilkan dengan kata kata.

Satu pengorbanan besar, sampai m4.ti pun saya tidak dapat balas apa yang dia beri kepada saya. Cuma saya doa supaya Allah SWT menempatkannya di syurga nanti.”

Itu kata-kata pelakon Mohd. Eyzendy Mohd. Aziz, 42, atau lebih dikenali sebagai Along Eyzendy yang terharu dengan pengorbanan yang dilakukan isterinya, Hamidah Mohd. Yatim, 36, yang mendermakan buah pinggang kepada suaminya.

Kedua-dua pasangan itu bakal menjalani pembedahan pemindahan buah pinggang di Hospital Selayang pada Khamis ini. Along Eyzendy disahkan mengalami kerosakan…

Umum mengetahui sebelum ini pelakon Along Eyzendy, memaklumkan dirinya menghidap sakit buah pinggang kronik. Malah, Along berkata buah pinggangnya rosak dan hanya 19 peratus berfungsi.

Terbaru, menerusi satu entri di Facebook, Along berkata dia berada di Hospital Selayang sejak lima hari lalu untuk menjalani pembedahan menerima buah pinggang baru yang didermakan oleh isterinya, Hamidah Mohd. Yatim.

Along turut memberitahu dia dan isteri akan menjalani pembedahan pagi ini serta mengharapkan doa daripada orang ramai agar pembedahan berjalan dengan lancar.

“Aku sangat bertuah” luahan pilu dari Along yang dia bersyukur mendapat seorang isteri yang mempunyai hati yang tulus pada suami.

 

 

 

Kata pelakon berusia 42 tahun itu, isterinya kelihatan lebih tenang berbanding dia kerana pernah menjalani pembedahan melahirkan anak sebanyak tiga kali sebelum ini.

Di akhir perkongsian itu, Along turut meluahkan rasa syukur tidak terhingga kerana dikurniakan isteri yang setia dan sanggup berkorban dengan mendermakan sebelah buah pinggangnya.

“Isteri lebih kuat lebih cekal Dan lebih positif. Kalau tak dia tidak akan ambil keputusan yang sangat besar dengan mendermakan sebelah buah pinggangnya pada aku. Suatu keputusan yang belum tentu semua orang mampu untuk melakukannya. Termasuk aku.

“Aku sangat bertuah Alhamdullilah… Mohon kalian doakan keselamatan kami berdua menghadapi ujian ini,” tulisnya.

 

Sumber : rotikaya,susunan admin NV

 

Previous article“Saya bagi impian pd Kak Ros” Kata2 Keow Wee Loong buat seorg ibu bangkit dari Tersadai diluar rumah Brsama 10 anak
Next articleKes bel4sah `b0dyguard’ berpuasa, Skali pol1s buat pemeriksaan di sebuah rumah salah seorang suspek

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here