Home Petua Tips Pengalaman jadi warden penj4ra… Amirul Asyhwad tersentuh h4ti baca surat b4nduan insaf

Pengalaman jadi warden penj4ra… Amirul Asyhwad tersentuh h4ti baca surat b4nduan insaf

62
0

PENGALAMAN bekerja sebagai pegawai penj4ra pada tahun 2020 benar-benar membuka mata pelakon Amirul Asyhwad untuk sentiasa bersyukur dengan kebebasan yang dimiliki hari ini.

Menurut Amirul atau nama sebenar Ahmad Amirul Asyhwad Ahmad Nizan, 25, terlalu banyak momen indah yang tidak boleh dilupakan sepanjang bergelar seorang w4rden penj4ra.

Kata Amirul, antara yang menyentuh hatinya apabila membaca surat yang ditulis b4nduan untuk dihantar kepada keluarga mereka.

“Pengalaman saya sebagai w4rden penj4ra atau istilah mereka (b4nduan) cikgu, banyak membuka mata saya untuk melihat sisi kebaikan mereka.

“B4nduan ini banyak mengajar benda positif kepada saya… boleh dikatakan kami dah macam satu keluarga. Satu benda yang menyentuh hati saya apabila mereka menulis surat kepada keluarga.

amirul 2

Pengalaman bertugas sebagai pegawai penj4ra buka mata Amirul Asyhwad.

“Dalam surat itu mereka kata betul-betul dah sedar dan insaf atas apa kesilapan yang pernah mereka buat dahulu serta berjanji untuk tidak kembali semula ke penjara apabila dibebaskan kelak,” katanya.

Dalam pada itu, Amirul berkata tindakan segelintir masyarakat memandang serong terhadap bekas b4nduan adalah sangat tidak wajar.

Setiap manusia tak sempurna, jangan pandang orang lain lebih bawah daripada kita!

AMIRUL ASYHWAD

PELAKON

Ini kerana setiap manusia mempunyai hak dan patut diberi peluang kedua untuk memperbetulkan kesilapan.

“Apabila bergaul dengan b4nduan memang membuka mata saya bahawa semua orang layak diberi peluang kedua.

amirul 1

Amirul minta masyarakat tak pandang serong bekas b4nduan.

“Kita kadang-kadang terlalu cepat nak hukum orang lain atas kesilapan masa silam mereka dan menghakimi atas kesalahan yang pernah dilakukan dulu.

“Setiap manusia tak sempurna, jangan pandang orang lain lebih bawah daripada kita. Kita kena sentisa bersyukur, bagi semangat dan hargailah kebebasan yang kita ada,” ujarnya.

Menerusi laporan mStar pada 5 Disember tahun lalu, pelakon drama Budak Tebing 2 ini memberitahu dia membuat keputusan berat melepaskan kerjaya tersebut demi mengejar cita-cita sebagai pelakon.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : http://www.sinarviral.com/

Previous articleWanita ‘bangkit’ berkemas selepas puas menangis tengok rumah baru beli tenggelam, menakjubkan kini berseri macam tak pernah kena banjir
Next articlePemergi4n Yang Sangat Indah, Lelaki Dijemput Ilahi Ketika Baca Al-Quran

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here