Home Petua Tips ‘Sepatutnya Ini Tarikh Tunang Kita, Awak Pakai Baju & Pelamin Yang Kita...

‘Sepatutnya Ini Tarikh Tunang Kita, Awak Pakai Baju & Pelamin Yang Kita Pilih Bersama’ – Lelaki Reda Hantaran RM20k Punca Perplsahan

78
0

Setiap pasangan yang bercinta pasti mempunyai impian untuk mengakhiri hubungan mereka dengan sebuah ikatan perkahwinan. Sama seperti seorang lelaki yang dikenali dengan nama Fakhrulhz yang berhasrat untuk menghalalkan teman wanitanya.

Namun siapa sangka, impian tersebut akhirnya terkvbur begitu sahaja selepas wanita itu nek4d memutvskan hubungan di antara mereka.

Kisah sedih itu dikongsikan oleh Fakhrulhz menerusi satu video yang dimuat naik di TikTok. Dakwa lelaki ini, dia sudah menghantar rombongan merisik teman wanitanya itu malah mereka berdua juga sudah berbincang mahu meneruskan ke f4sa pertunangan pula. Mengimbas kembali kenangan tahun lalu, Fakhrulhz mengakui segala persiapan termasuk baju, pelamin dan cincin pertunangan juga sudah dipilih oleh kedua belah pihak. Bahkan tarikh pertunangan juga sudah ditetapkan.

Namun jodoh mereka tidak panjang. Hubungan mereka dipercayai mula berm4salah selepas teman wanita Fakrulhz seakan mendesak dan mengajaknya keluar ‘dat1ng’  memandangkan mereka sudah enam bulan tidak berjumpa. Meskipun Fakhrul sudah memberitahu beberapa sebab mengapa mereka tidak boleh berjumpa, tetapi wanita itu dikatakan masih teg4s dengan pendiriannya.

First, b tak boleh nak datang sebab sekarang kita jauh. Kedua sebab PKP. Sayang ingat tak ada risik0 ke lalu r0adbl0ck? Kalau kena tahun b nak cakap apa? Ketiga b tak nak ibu sayang cakap asyik keluar dengan b je. Memb4zir duit. Keempat b nak simpan duit kahwin. Kalau sayang tak boleh LDR macam ni, b sanggup apa sahaja keputusan sayang.

Menerusi perbualan Fakhrulhz bersama bek4s kekasih hatinya, wanita tersebut mend4kwa dia tidak begitu yakin dari segi kewangan. D4kwanya lagi, bukan mudah bagi Fakhrul untuk mengumpul duit sebanyak RM20k dalam masa terdekat. Dia juga tidak mahu kehidupan mereka kelak akan bermas4lah atau bergadvh disebabkan duit. Siapa sangka, tidak lama kemudian wanita terb4bit sekali lagi ‘mengungk1t’ mengenai wang hantarannya yang berjumlah RM20k.

Kau sendiri cakap 20k tak ada kau bla, baik aku terus cakap dekat mak aku. Kau kena ingat, adik kau pun perempuan. Dia pun tahu per4saan perempuan. Cuba bayangkan bakal adik ipar kau cakap macam tu. Memang hantaran aku 20k.

Menurut Fakhrulhz, seminggu kemudian, wanita itu membuat keputusan untuk berp1sah dan memulangkan kembali cincin meris1k yang diterimanya. Tetapi apa yang lebih mervntun hati apabila Fakhrulhz mend4kwa melihat posting di Facebook ibu bekas teman wanitanya yang memaklumkan bahawa anak perempuannya sudah selamat mengikat tali pertunangan pada 18 Disember 2021.

Sepatutnya ini tarikh pertunangan kita. Patutlah mak awak minta hantaran 20k, rupanya masa awak dengan saya, awak dah ada yang lain. Cantik sangat awak pakai baju yang kita pilih sama-sama. Pelamin yang kita pilih. Tapi saya reda.

Sumber: Fakhrulhz

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : http://www.klmenjeritvideo.dnq.news/

Previous article“Gel3ng Kep4la Ustaz Gel4k” – Kucing Heliza Helmi Muncul Ketika Live Bersama Ustaz
Next articleAdam’s Family akur kontrak rumah sewa tak diperbaharui, percaya ada yang tak senang dengan anak aut1sme – “Dia takkan g4nggu kamu lagi”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here