Home Petua Tips “Sepi Tanpa Mereka..”- Ini 8 Salebriti Yang Menyambut Ramadhan Tanpa Insan Tersayang

“Sepi Tanpa Mereka..”- Ini 8 Salebriti Yang Menyambut Ramadhan Tanpa Insan Tersayang

79
0

Tibanya bulan Ramadhan sudah pastinya dinantikan buat semua umat islam tidak kira golongan tua dan muda. Bagi semua lapisan masyarakat, setiap kali tibanya Ramadan sudah pasti bazar Ramadanlah yang paling dinantikan bermula dari hari pertama lagi.

Sepanjang beberapa tahun telah menyaksikan ramai selebriti tanah air telah pergi buat selama-lamanya. Industri seni ibarat kehilangan beberapa permata apabila pemergian mereka ibarat satu kejutan yang tidak dijangka oleh ramai rakan-rakan selebriti dan peminat.

Meskipun tiada lagi di dunia ini, namun nama mereka akan terus terpahat dan disebut sebagai insan yang cukup berbakat besar dan baik budi pekertinya.

Ini antara artis yang tidak dapat meraikan puasa dan raya bersama:

1. Shuib

“TAHUN ini, kali pertama Ramadan tanpa dia (Sarah), memang sedih, gementar pun ya. Fikirkan perasaan anak-anak termasuk diri sendiri juga.”

Begitu kata Shuib Sepahtu atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 37, mengenai sambutan Ramadan bersama keluarga apabila kehilangan isteri tercinta, penyanyi Allahyarh4mah Siti Sarah Raissuddin pada 9 Ogos, tahun lalu.

Siti Sarah meninggl du.nia akibat C0vid-19 selepas tiga hari melahirkan anak keempat mereka, Ayash Affan kini berusia tujuh bulan secara pembedahn pada 6 Ogos ketika kandungan berusia tujuh bulan.

Shuib bernikah dengan Allahyarham Siti Sarah pada 26 Februari 2011. Hasil perkongsian hidup itu, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Uwais Alqarni, 11, Dzahira Talita Zahra, 9, Ariq m4tin, 7 dan Ayash Affan.

2. Anita Baharom

Seorang lagi selebriti yang berhadapan kehilangan insan tersayang juga ketua keluarga iaitu pelakon drama Dunia Baru, Anita Baharom, 39. Suaminya, Allahyarham Ismadi Ismail, 50, meninggal dunia ketika tidur pada 1 Januari lalu.

Anita berkata, dia bersama arwh suami dan anak-anak meraikan Ramadan mereka sebelum-sebelum ini dengan meluangkan banyak masa berada di masjid untuk beribadat.

Anita dan Allahyarhm Ismadi bertemu jodoh pada 2006 dan hasil pekongsian hidup bersama, mereka dikurniakan tiga anak iaitu Syifa Dhia Nurina, 15, Mohamad Dhia Iskandar, 11, dan Mohamad Dhia Mikail, 8.

3. Siti Nordiana

Mohd Faizal bin Yusup atau nama popularnya, Faizal Yusof merupakan pelakon lelaki Malaysia yang pernah mewarnai dunia seni dari tahun 2003 hingga 2010.

Beliau yang juga bekas suami kepada penyanyi Siti Nordiana menghembvskan nafas ter4khir pada 1 Januari 2011 di Pusat Rawatan Islam, Selangor.

Meninggl dun1a pada 1 Januari 2011 sewaktu usia 33 tahun kerana ser4ngan jantung. Beliau meningglkan isteri keduanya yang ketika itu sedang sarat h4mil lima bulan.

Mendirikan rumah tangga dengan penyanyi Siti Nordiana pada 29 April 2006, sebelum memutuskan untuk bercer4i pada 14 September 2009. Hasil perkongsian hidup mereka dikurniakan anak lelaki bernama Mohd Rayyan Nakhaie.

4. Bunga Citra Lestari 

Ashraf yang lahir di London dan dibersarkan di Malaysia mencipta nama dengan pembabitan awalnya sebagai model dalam iklan Kasut Gombak pada tahun 1990-an terbitan Petronas bagi mengangkat produk keluaran tempatan iaitu barangan buatan Malaysia.

Semasa meluaskan kerjayanya di Indonesia dia telah bertemu jodoh dengan aktres negara itu, Bunga Citra Lestari sebelum kedua-duanya bernikah pada 8 November 2008 di Masjid Al Bina Senayan, Jakarta.

Pelakon ini dis4hkan meningg4l dunia pada awal pagi Selasa 18 Febuari akibat serang4n jantung.

5. Hasmah Hassan 

Isteri Allahyarhm Hasmah Hassan memaklumkan Allahyarhm reb4h di restoran miliknya dan meninggl dun1a akibat serangan jantung pada 24 Oktober 2021.

Berkahwin dengan isterinya, Hasmah Hassan pada 12 April 1987 dan hasil penyatuan hidup mereka dilengkapi dengan kelahiran lima orang anak iaitu Mohd. Khalid Zaffa, 34, Nor Sara, 31, Mohd. Khalid Adam, 27, Mohd. Khalid Amen, 26, dan Nur Hassanah, 22.

6. Siti Nor Hidayah Mohd Ali

Pelawak terkenal, Abam atau nama penuhnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Ridzuan, 32, meninggal dunia di kediamannya di Gombak, kira-kira jam 7 pagi pada 9 Febuari 2020 dipercayai akib4t dem4m panas.

Bergelar suami kepada Siti Norhidayah pada 8 Disember 2017 sebelum dikurniakan seorang anak lelaki bernama Syed Uthman Hamzah pada 14 Jun 2019.

7. Dewi

Azizan merupakan bekas anggota kumpulan nasyid Rabbani mengalami sesak nafas akibat dem4m dan dis4hkan posit1f C0vid 19 telah mninggal pada 8 Julai 2021. Allahyarhm meninggalkan seorang isteri iaitu Dewi dan seorang anak perempuan bernama Ratna

Azizan menyertai Rabbani yang popular dengan lagu Intifada dan Pergi Tak Kembali pada 1997 sebelum meninggalkan kumpulan nasyid itu pada 2001.

8. Siti Royani Gumari

Beliau adalah vokalis kumpulan Screen yang pernah mencipta nama ketika dekad 90-an. Beliau meninggl dun1a pada  9 Dis 2021(Jumaat) pada usia 50 tahun di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang kerana mend3rita sa.kit buah pinggang berlvbang.

Perkahwinan dengan isterinya, Siti Royani Gumari dikurniakan lima orang anak.

Sumber : Youtube

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :/www.gengkepoh.net/

Previous articleJodoh gadis peniaga cendol, tak sangka lelaki dikenali 4 tahun lalu muncul semula… Kali ini aplikasi Omi jadi pengikat cinta
Next article“Semua Seronok Berbuka Dengan Keluarga, Tapi Tidak Untuk Saya,” – Fazley Yaakob & Isteri Sedih Terpisah Meja Makan Dengan Anak-Anak

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here