Home Petua Tips “Seti4p Kali Ramadan, Saya Akan Minta Sarah Mas4kkan Pajeri N4nas” – Shuib

“Seti4p Kali Ramadan, Saya Akan Minta Sarah Mas4kkan Pajeri N4nas” – Shuib

66
0

Tahun ini sememangnya cukup berbeza buat pelawak Shuib Sepahtu apatah lagi menyambut Ramadan tanpa isteri tercinta, Allahy4rhamah Siti Sarah Raissuddin.

Mengakui berasa sedih, Shuib berkongsikan kenangan mereka ketika Ramadan dimana dia dan arw4h Sarah suka pergi ke bazar bersama-sama untuk pilih dan membeli kuih-muih.

“Tahun ini, kali pertama Ramadan tanpa dia (Sarah), memang sedih, gementar pun ya. Fikirkan perasaan anak-anak termasuk diri sendiri juga.

“Kami suka pergi bazar Ramadan sama-sama. Pilih kuih, cari pajeri nanas. Dan kalau nak cakap apa yang tak boleh lupa ketika Ramadan, saya memang akan minta Sarah masakkan pajeri nanas.

“Dia pun tahu saya memang suka pajeri nanas. Jadi, dia memang takkan tak buat dan dia mesti buat (masakkan). Itu yang dirindui, pajeri nanas

“Sarah. Selain itu, ada lagi satu masakan kegemaran Sarah iaitu dia suka masak kerutup ayam atau kerutup daging. Ya Allah, sedapnya,” katanya.

Bercerita mengenai keperibadian arw4h isterinya, Shuib berkata aktiviti Sarah ketika Ramadan, dia kerja macam biasa dan di sebelah petang pasti akan banyak masa di rumah untuk masak dan menyiapkan juadah berbuka untuk keluarga.

“Jadi, Ramadan kali ini tak ada persiapan dan saya lebih kepada perancangan untuk bersahur serta berbuka dekat mana, dengan siapa. Sambutan pun biasa-biasa saja.

“Tak adalah ‘heavy’ sebab memikirkan hari pertama puasa ini sahur macam mana, berbuka macam mana, anak-anak punya perasaan termasuk ‘daddy’ dia punya perasaan juga,” katanya.

Dalam pada itu, Shuib berkata bulan Ramadan ini adalah ruang terbaik untuk dia dan keluarga berbuat amal jariah, beribadat dan sedekah untuk arw4h isterinya.

“Insya-Allah, harap tahun ini boleh menjalani puasa dengan baik dan dapat perbanyakkan lagi amal ibadat. Dapat buat banyak sedekah khususnya untuk Siti Sarah,” katanya.

Terdahulu, Siti Sarah men1nggal dun1a akib4t c0v1d-19 selepas tiga hari melahirkan anak keempat mereka, Ayash Affan kini berusia tujuh bulan secara pembed4han pada 6 Ogos tahun lalu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.rotikaya.com/

Previous article“L4hir Pada t4rikh Sama, Cuma Bez4…,” – Comelnya Dua-Dua! Tok Ti Rai Serent4k Birthday Aafiyah & Afwa
Next article“Ada Yang Tanya Bolehkah Jag4 Ramai?” – Pernah Kegugvran Dua Kali, Ayu Raudhah Syukur Nikm4t Dikel1lingi Anak Ramai

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here