“Ia 10 minit Yang Meny4kitkan” Bila Kena Kr1tik Tayang Freehair , Sharifah Rose akhirnya buka cerita sebenar

Nama Sharifah Rose menjadi trending di Twitter petang Rabu susulan tersebarnya gambar model itu yang tidak bertudung (kiri sekali) ketika bercuti bersama rakan-rakannya di Phuket, Thailand.

“WALAUPUN tiada alasan untuk apa yang saya lakukan, saya tetap mahu perjelaskan beberapa perkara mengenainya.”

Demikian kata model hijabista, Sharifah Rose susulan penularan sekeping gambarnya yang tidak memakai tudung sewaktu bercuti di Phuket, Thailand, baru-baru ini.

Menerusi kenyataan yang dimuat naik di Twitter miliknya pada malam Rabu, Sharifah Rose yang juga bergelar Instafamous itu berkata gambar yang tersebar itu diperoleh daripada IG Story.

S4lah seorang rakannya yang turut sama bercuti di pantai peranginan tersebut. “Dalam ‘screen shot’ tersebut, saya dilihat tidak memakai hijab. Biar saya jelaskan. Saya pergi ke pantai pada hari tersebut. Ini gambar kami di pantai.

 

 

“Sebagaimana anda dapat lihat, saya mengenakan pakaian sesuai.

Baju berlengan panjang, seluar panjang dan topi untuk menutup rambut. “Topi saya basah jadi saya pun, tanpa berfikir, membukanya sekejap untuk mengeringkannya.

Apa yang saya tahu sepanjang 10 minit saya melepaskan rambut, IG story itu diambil tanpa pengetahuan saya. Penjelasan Sharifah Rose yang dimuatnaik di Twitter.

 

“Ia adalah tempoh 10 minit paling bdoh dalam hidup dan saya sedar sekarang bahawa apa jua boleh berlaku dalam jangka masa selama 10 minit.

Ia satu kesilapan dan saya belajar daripadanya,” jelas model berusia 22 tahun itu dalam bahasa Inggeris. Bagaimanapun menurutnya, percutian tersebut diketahui oleh kedua-dua orang tuanya dan mendapat keizinan mereka.

Dalam masa yang sama, model itu turut memohon maaf kepada kepada para pengikutnya di laman sosial susulan kejadian tersebut. “Dari jauh di dasar hati, saya benar-benar minta maaf kerana mengecewakan kalian,” katanya lagi sambil meminta mana-mana pihak yang mempunyai gambar

tersebut untuk memadamkannya daripada laman sosial masing-masing.  Antara komen warganet terhadap posting terbaharu model tersebut. Sementara itu menerusi ruangan komen, warganet memberikan reaksi yang pelbagai terhadap posting berkenaan.

Ada yang mengecam model tersebut malah menyifatkannya sebagai pengajaran Tuhan, namun tidak kurang ada juga yang memberikan kata-kata semangat buatnya. Pada Rabu, gambar Sharifah Rose yang tidak mengenakan tudung sewaktu bercuti bersama rakan-rakannya, menjadi tular di laman sosial.

Dalam gambar yang sama juga, kelihatan seorang lelaki mirip anak tiri kepada Datuk Seri Siti Nurhaliza, iaitu Aazief Khalid.

Sharifah Rose sebelum ini pernah menjalin hubungan cinta bersama penyanyi Ismail Izzani. Susulan itu, warganet khususnya pengikut model berkenaan meminta penjelasan daripadanya.

Nama Sharifah Rose juga menduduki carta teratas dalam senarai trending di Twitter malam Rabu. Sharifah Rose sebelum ini pernah menjalinkan hubungan cinta bersama penyanyi Ismail Izzani, namun hubungan itu terputus pada 2018.

Model itu kini dikatakan sedang menjalinkan hubungan bersama Aazief.

“Memanglah rindu…” – Sharifah Rose dedah kisah di sebalik “I miss you” pada Ismail Izzani
Sharifah Rose memberitahu hubungannya dengan Ismail Izzani hanya kawan.

SELEBRITI media sosial Sharifah Rose menyangkal dakwaan hubungan cintanya dengan Ismail Izzani kembali bertaut selepas dia tinggalkan komen di Instagram seolah-olah merindui penyanyi sensasi itu baru-baru ini.

Sharifah atau mesra dengan panggilan Rose, menjelaskan ungkapan itu tidak membawa sebarang maksud tertentu, malah hubungannya dengan Ismail sudah lama berakhir kerana tiada persefahaman.

“Saya single… Hubungan dengan Ismail itu cerita lama dan kami pun sebenarnya sudah berbaik tetapi hanya sebagai kawan sahaja.

Rose memberitahu dia masih solo.

“Komen “I miss you” di Instagram itu tiada apa-apa… Memanglah ada rindu bila teringat kembali memori ketika bercinta tapi kami sedar hubungan itu tiada keserasian. “Sekarang pun sudah lama juga kami tidak berhubung,” katanya gadis manis berusia 20 tahun itu kepada mStar Online.

Rose ditemui pada majlis Anugerah Nona Superwoman anjuran majalah Nona baru-baru ini. Bercakap mengenai perkembangan terbaharunya, Rose memberitahu dia teruja apabila ditawarkan membintangi sekual drama popular Nur 2. Rose sedang membuat persiapan untuk bergelar pelakon.

 

Kata Rose, sebagai persiapan, dia sedang mengikuti kelas lakonan di Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara)  kerana tidak mahu mensia-siakan peluang yang diberikan pihak produksi. “Alhamdulillah ada beberapa tawaran lakonan namun pihak produksi

meminta saya masuk kelas lakonan terlebih dahulu sebagai persediaan dan itu yang sedang saya lakukan sekarang. “Mereka ada tawarkan sama ada drama Nur 2 atau sebuah drama bersempena Ramadan akan datang, Insya-Allah kalau ada rezeki pasti saya akan lakukan dengan sebaiknya,” ujarnya.

Sumber mstar

Ismail Izzani Mohon Maaf Secara Terbuka 6 Kali Tidak Setia.

Ismail Izzani menjadi sasaran peminat apabila model hijabista, Sharifah Rose mend4kwa remaja itu bersikap tidak setia terhadapnya sebanyak enam kali.

PENYANYI Ismail Izzani tampil membuat permohonan maaf kepada peminatnya di Twitter pada malam Isnin selepas model hijabista, Sharifah Rose mendakwa remaja itu bersikap tidak setia terhadapnya sebanyak enam kali.

Ismail, 18, memberitahu dia mengakui kesemua kes4lahannya selain menyesal meny4kiti hati teman wanitanya. Malah apa dilakukan adalah kerana dia tidak berfikir dengan baik.

“Saya tidak s4lahkan sesiapa. Yang baik datang dari Allah, yang bvruk datang dari saya sendiri. “Saya mengakui semua kes4lahan saya dan saya merendah diri meminta maaf.

Terima kasih Allah kerana menyedarkan saya dan kepada semua terima kasih atas nasihat dan sokongan.

Ismail mahu fokus kepada karier seni selepas ini.  Sila bantu saya menjadi seorang yang lebih baik apabila saya gagal berbuat demikian,” katanya. Pendedahan wanita itu mengenai sikap Ismail telah menyebabkan penyanyi lagu Luar Biasa ini menjadi sasaran peminat terutamanya wanita yang berang dengan sikapnya itu.

Dalam pada itu, Ismail meminta maaf terhadap teman wanitanya kerana telah melukakan hatinya gara-gara sikap ego yang menyebabkan berlakunya masalah. “Tentang hubungan saya sebelum ini, saya percaya semua orang ada buat kesalahan dalam hidup mereka dan begitu juga saya.

Ismail membuat kenyataan di Twitternya berhubung d4kwaan bersikap tidak setia. “Apa yang kami miliki sebelum ini adalah kenangan yang tidak dapat dilupakan yang akan saya kenang sampai bila-bila. Saya minta maaf kerana meluk4kan hati anda dengan sikap ego0 saya yang membvrukkan

perhubungan kita dan anda sepatutnya menerima lebih baik lagi,” katanya. Sementara itu, Ismail berkata, dia masih belum bersedia untuk menjalinkan hubungan cinta kerana usianya yang masih muda dan memilih untuk fokus kepada karier seninya selepas ini.

Malah Ismail meminta peminat memaafkannya namun tidak menghalang sekiranya ada pihak ingin terus bercakap bvruk tentangnya. Sabrina memaafkan Ismail dan berharap dia menjadi insan lebih baik. “Maafkan atas semua d0sa saya, kepada semua yang tetap nak cakapa bvruk pasal saya teruskan, saya tak akan h4lang.

Saya ada alasan tersendiri dan percaya, lebih baik begini,” tulisnya lagi. Sabrina menerusi Twitter pula meminta netizen menghentikan spekulasi mengenai mereka selain telah memaafkan perbuatan Ismail terhadapnya.

“Saya harap ini menjadi pengajaran dan peluang untuk berubah. Saya sentiasa melihat sisi baik tentang diri anda. “Bersama anda adalah saat terbaik dan terburuk tetapi kita bukan dijadikan untuk bersama. Saya maafkan awak,” tulisnya.

Sumber : mstar via KV

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*