Tvlar v1deo did4kwa Persenda OKU, Baby Shima mohon maaf – “Tak tahu dia OKU..”

“Saya nampak video itu daripada TikTok, saya tidak tahu pun individu tersebut adalah OKU. Saya hanya fokus pada kaki dia sahaja dan terus buat video seperti itu.”

Baby Shima tak menyangka rupanya kaki tu milik OKU.

 

AKIBAT tidak sensitif, penyanyi Baby Shima akhirnya mengundang kemar4.han ramai apabila dia dilihat seolah-olah mempermain-mainkan keadaan fizikal tokoh orang kurang upaya (OKU) iaitu Zhariff Affandi menerusi aplikasi TikTok.

Bagaimanapun ujar Shima atau nama sebenarnya Nor Ashima Ramli, dia tiada niat untuk mempersendakan golongan OKU seperti Zhariff dengan melakukan parodi berkenaan.

Zhariff Affandi adalah seorang tokoh OKU yang disegani,banyak ceramah ceramah beliau dan seorang ahli perniagaan yang berjaya.

 

 

Menyedari tindakannya dikec4.m, penyanyi berusia 29 tahun itu terus mengambil langkah memadam video tersebut dan memohon maaf atas kesilapannya yang dilakukan secara tidak sengaja.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by NENG BABY SHIMA (@babyshimaofficial)

 

“Sejujurnya, saya tak perasan langsung keadaan dirinya begitu sebab terlalu perhatikan kaki dia sahaja. Selepas 30 minit saya kongsi video tersebut, saya terbaca komen netizen yang mengec4m.

Baru-baru ini, tular di serata laman sosial berkenaan satu video TikTok yang dimuat naik oleh penyanyi terkenal Baby Shima yang dikatakan seperti mempersenda orang kelainan upaya (OKU).

Benda ni berlaku dalam 4 hari lepas, Shima ada ternampak video tu, Shima tak tahu yang insan tu OKU. Jadi shima saje2 buat ‘content’, selepas tiga puluh minit ‘upload’ Shima tengok komen yang menyatakan insan tersebut Oku,” tulisnya.

Jelas penyanyi berusia 29 tahun berkenaan, kejadian tersebut berlaku dalam 4 hari lalu sewaktu dia terjumpa video lelaki terbabit. Pada awalnya, dia langsung tidak menyedari bahawa insan itu adalah seorang OKU.

Bagaimanapun setelah tiga puluh minit memuat naik video di TikTok, Shima perasan beberapa komen yang menyatakan lelaki itu adalah OKU.

 

 

“Shima segera ‘check’ kesahihannya dan Shima pun padam video tersebut dengan rasa penyesalan. Sumpah demi Allah Shima takde niat langsung mempersendakan beliau.

“Shima ambil kesempatan ini untuk memohon maaf, dan Shima telah pun bercakap dengan abang Zhariff Afandi tadi. InsyaAllah Shima akan ambil ini jadikan sebgai pengajaran buat diri Shima,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Selain itu, Shima mendakwa dirinya dikecam teruk oleh netizen selepas video TikTok itu tular di serata laman sosial.alah OKU.

Menurut laporan Harian Metro, Shima dikatakan sudah berbincang dengan peguamnya dan membuat keputusan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang menyebarkan video itu tanpa mengetahui perkara sebenar.

Sumber : hmetro,omm

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*