“Tapi Ris1ko Tinggi,” – Pemandu Lori Ded4h Gaji RM8 Ribu Sebulan, Netizen Tanya Ada Kerja Kosong Tak

Isv mengenai gaji sering kali menjadi topik perbualan yang ‘hangat’ dan setiap individu sudah pastinya mengimpikan untuk memperoleh gaji yang tinggi setimpal dengan kerja dilakukan. Bagaimanapun, gaji seseorang itu lazimnya diberikan berdasarkan pengalaman dan kelayakan individu tersebut.

Gaji bulanan RM8k

Seperti perkongsian pemandu lori menerusi sebuah video dimuat naik di laman TikTok, tampil mended4hkan pendapatan bulanannya yang mengejvtkan orang ramai.

Ujar lelaki ini, gaji bersih yang diterimanya adalah sebanyak RM6,215.66 dan dia sempat memperincikan setiap satu bahagian penyata gaji tersebut.

Ok basic RM1,100 dan yang ini over time (kalau kerja hari Ahad atau cuti umum) yang ini pula (komisyen) RM7,463.15 trip. Gaji kasar RM8,883.96.

Jumlah potong Kumpulan Wang Simpanan Kerja (KWSP) RM774 dan pinjaman selama sebulan RM1,490.20.

Video:

Video yang dikongsi semalam, telah mendapat lebih 2.6 juta tontonan dan pelbagai respon daripada wargamanya. Menerusi ruangan komen, rata-rata netizen berpendapat gaji yang diterima adalah berbaloi berikutan ris1ko yang perlu ditanggung oleh mereka ketika berada di jalan raya.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber : https://www.sinarviral.kini.blog/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*