Home Petua Tips P0tong Tak Lepas Terus Lnggar Dan Lari. Akibatnya Bapa,Anak M4ut Dlm Nhas...

P0tong Tak Lepas Terus Lnggar Dan Lari. Akibatnya Bapa,Anak M4ut Dlm Nhas Tiga Knderaan

127
0

“Ini kes bVnh” Sekiranya pemandu honda tu takda niat nak bvnh, mesti dia pandu dgn cermat dan tak mendatangkan bah4ya pd org lain” ini antara slah seorang netizen
meluahkan perasaan terhadap peristiwan kemlangan yang melibatkan tiga kereta.

Kulim Kedah,Dua beranak m4ut selepas kereta Perodua Kancil yang dinaiki mereka terbabit dalam kemlangan dengan dua lagi kenderaan di Jalan Sungai Karangan-Padang Serai, di sini malam tadi.

Dalam kejadian sekitar jam 8 malam itu, mangsa, Zaifisal Zakaria, 42, meninggl dvnia di tempat kejadian, manakala anaknya, Muhammad Zafril Zaifisal, 9, meninggl dunia ketika menerima rawatan di wad kecemasan Hospital Kulim.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Azhar Hashim, berkata pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu sekitar jam 9 malam membabitkan kemlangan tiga kenderaan iaitu sebuah kereta Perodua Kancil dinaiki mangsa, Honda Civic dan Proton Wira.

Beliau berkata, siasatan awal di tempat kejadian mendapati kereta Proton Wira yang dipandu lelaki berusia 43 tahun datang dari arah Sungai Petani menghala ke Lunas.

“Namun sebaik tiba di lokasi, didapati kereta Proton Wira terbabit dilnggar di bahagian tepi belakang sebelah kanan oleh kereta Honda Civic yang cuba memotong menyebabkan kereta yang dipandu hilang kawalan dan terbabas ke bahu jalan laluan bertentangan.

“Akibat perlanggaran antara dua kenderaan itu, kereta Honda Civic itu hilang kawalan dan melanggar bahagian depan kereta Perodua Kancil yang datang dari arah bertentangan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Azhar berkata, pemandu kereta Honda Civic itu kemudian melarikan diri dari lokasi kemlangan.

Bagaimanapun, pemandu kereta Proton Wira tidak mengalami sebarang kecede.raan, manakala pemandu kereta Perodua Kancil itu m4ut di lokasi kemlangan manakala anaknya mengalami keceder.an pa.rah dan meninggl dvnia di wad Kecem.asan Hospital Kulim.

“Myat pemandu dan penumpang kereta Perodua Kancil itu dibawa ke Jabatan Perubatan Forensik Hospital Kulim untuk bedah siasat.

“Usaha untuk mengesan dan menahan pemandu Honda Civic berusia 28 tahun yang melarikan diri masih diteruskan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Sementara itu, Penolong Pengarah Bahagian Operasi Kebombaan dan Penyelamat, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah, Mohamadul Ehsan Mohd Zain, berkata pihaknya menerima panggilan berhubung kemalangan itu pada jam 8.18 malam.

Beliau berkata, sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kulim tiba di lokasi jam 8.42 malam.

“Pemandu Perodua Kancil berusia 42 tahun berjaya dikeluarkan oleh anggota BBP Tasik Gelugor, Pulau Pinang sebelum anggota BBP Kulim tiba,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Sumber : bharian

Previous article“Apa S4lah Kami” Kedai Tiada Pelanggan Pun Kena Kompaun.Isteri Minum Kat Belakng Kedai pun Kn Kompaun
Next articleSetelah Ada anggota PDRM enggan terima suntikan v4ksin C0vid, KPN mula bersuara

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here