[VIDEO]“Kereta Tkpe yang penting Makcik…” Suami isteri nekad bantu mak cik hamplr tenggelam

Kondisi banjlr yang semakin membvruk di beberapa kawasan di Malaysia sememangnya mencetuskan rasa khuatir dalam diri setiap penduduk di Malaysia.

Ada sahaja berita mngsa yang terkndas dan belum menerima bantuan terutamanya yang terperngkap ditengah jalan raya.

Namun begitu, para pemandu yang sedang menghadapi bencanaAlam ini diminta untuk tldak cuba-cuba meredah air bah kerana boleh membhayakanNyawa sendiri.

Mujur cepat bertlndak

Hal ini samalah seperti perkongsian seorang pengguna Facebook apabila memuat naik situasi panlk setelah melihat seorang wanita hampir dibawa arus apabila kereta yang dinaikinya tenggelam.

Menerusi muat naik daripada Ct Norzirah di Facebook, dia dan suami bergegas meredah air banjlr menyelamatkan wanita pertengahan usia itu.

Terprangkap dalam kereta

Menurutnya, wanita tersebut telah menjerlt ke arah anaknya untuk berlari mendapatkan bantuan terdekat memandangkan dia masih terprangkap di dalam kereta.

Tanpa berlengah, pengguna Facebook itu dan suami segera memberikan bantuan dan syukur mangsa dapat diselamatkan. Namun begitu, kereta mereka telah tenggelam dalam air banjlr yang agak deras.

Terima kasih beri bantuan

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet mengakui berasa panlk dan ser.am melihat situasi banjlr yang sedang berlaku.

Mereka juga mengucapkan terima kasih tldak terhingga kepada pengguna Facebook itu kerana segera memberikan bantuan bagi mengelakkan berlaku kemlangan jlwa yang lebihParah.

video

Kebaikkan yang tldak dapat dibalas

Alhamdulillah selamat semuanya

Sumber : Omm

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Cepat Berita

Sumber :  https://transformasi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*