Home Petua Tips Selepas staff J&T Minta Maaff, Muncul Pula Lagi Satu Rakaman

Selepas staff J&T Minta Maaff, Muncul Pula Lagi Satu Rakaman

200
0

“Mereka hanya nampak benda yg tak baik saja” ini luahan Amar dalam twitter nya memuatnaik satu rakaman lain dimana pekerja J & T bekerja memunggah barang tapi pejabat kali ini
di Segamat Johor.

Sebelum itu Tujuh pekerja syarlkat k.urier, J&T Express (J&T) Perak sebelum ini telah membuat perm.ohonan maaf berhubung inslden memb.aling barang pelanggan yang tular di media sosial.

Menerusi video yang dimuat naik melalui Faceb0ok J&T Express Malaysia-Perak, seorang daripada pekerja terbablt men.afikan terdapat lsu dalaman atau p.otongan gaji membabltkan pekerja dan syarlkat itu.

“Kami ingin jelaskan di sini tiada t.indakan m.ogok. Sekali lagi kami mem0hon maaf kerana menj.ejaskan nama syarlkat dan barang pelanggan rakyat Malaysia.

“Kami sedaya upaya akan mempr.oses dan menghantar barang pelanggan secepat mungkin,” katanya.

Terdahulu, J&T dalam satu kenyataan mem.ohon maaf kepada pelanggannya di seluruh negara berhubung kejadlan pekerja m.ogok dan memb.aling barang yang tular di media sosial.

J&T menjelaskan, inslden berlaku disebabkan kakltangan kurang jelas mengenai slstem pengaglhan b0nus sehingga menjadi p.unca kejadlan m0gok serta tlndakan memb.aling barangan milik pelanggan oleh kakitangan syarlkat itu.

“Sebenarnya J&T sudah memberikan pemb.ayaran pekerja akhir tahun selepas membuat perti.mbangan k0mprehensif, bersesuaian dengan pera.turan dan u.ndang-u.ndang b0nus serta u.ndang-u.ndang perb.uruhan.

Orang Mengata Tapi Tak Semua Sama

Berlainan pula dengan dua rakaman video ini, walaupun waktu sudah menunjukkan 10 malam, namun sekumpulan pekerja J&T Segamat masih lagi bekerja mempr0ses barang-barang cust0mer dengan cermat.

Seorang warga Twitter bernama Amar, yang merupakan pekerja J&T memuat naik sebuah video yang telah ditonton lebih 250,000 rlbu.

Amar berkata, dalam tular mengenai servlce j&t so b.ad, meanwhile me and my team at j&t segamat until 10pm. Well, they only see the b.ad things.

Beliau juga menambah, barang banyak banyak semua ni mereka susun seeloknya. Beliau menyatakan rasa syukur kerana mempunyai team sekerja yang dedlkasi dan bagus.

Dalam2 viral pasal service jnt so bad, meanwhile me and my team at jnt segamat until 10pm. Well, they only see the bad things.

— امر (@ammrsyhd) February 7, 2021

Reaksi Orang Ramai

Terima kasih bang semoga jasa baik korang berbalik pada korang.

Btw j&t area saya pun okay.terima kasih kerana sanggup bekerja k.eras jaga barang cust0mer kepada karyawan yang bekerja dengan baik.

Aku beli barang dari johor pun semua okay. Yg sangk.ut lama kat pjs tu ja but hope you guys doing well okay thank you jaga brg cust.

Sumber : slambermedia

Previous articlePasangan Kekasih Kantoi Lps Rindu di Tepi Sungai. Rupanya Masa Lalu Roadblock, Beri Alasan Ini
Next articleCinta hingga ke hujung ny4wa. Pasangan berkahwin 70 tahun M4UT akibat C0VID19

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here