Home Petua Tips Walau Sudah ‘Mohon Maaf’ Tapi Azwan Ali kena denda RM17,000 juga

Walau Sudah ‘Mohon Maaf’ Tapi Azwan Ali kena denda RM17,000 juga

437
0

KUALA LUMPUR: Bekas pengacara, Azwan Ali, dijatuhi hukuman denda RM17,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini, hari ini, selepas mengaku bersalah membuat penghantaran video yang menyakitkan hati orang lain berhubung C0V-19.

Dia dituduh memuat naik video menghin4 petugas Hospital Putrajaya dalam mengendalikan wbak C0V-19.

Hakim Azura Alwi memerintahkan Azwan, 54, menjalani hukuman penj4ra tambahan enam bulan jika ggal membayar denda itu.

Terdahulu, Azwan Ali yang berpakaian serba hitam, didkwa menggunakan laman Youtube “DIVAAATERSOHOR” secara sedar membuat penghantaran dengan niat meny4kitkan hati orang lain di Pejabat Timbalan Pengarah Hospital Putrajaya, pada 24 Mac lalu.

Dia didkwa mengikut Seksyen 233 (1) (a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang boleh dihvkum mengikut Seksyen 233(3) akta sama, memperuntukkan hukuman penj4ra maksimum setahun atau dnda atau kedua-duanya.

Terdahulu Dalam Mstar Diva AA sudah membuat permohonan maaf pada pihak hospital Putrajaya namun apa apa pun

segalanya mengikut undang undang,

Azwan membuat permohonan maaf itu menerusi rakaman video yang dimuat naik di laman Twitter pada malam Rabu.
Sebelum itu, Hospital Putrajaya membuat laporan p0lis berhubung penularan dua vide0 menjejaskan imej dan kredibiliti pegawai perubatan dalam mengendalikan kes Cov-19 di Balai Polis Presint 7, Putrajaya.

Laporan p0lis itu dibuat susulan vide0 yang ditularkan oleh dua selebriti tanah air.

Sementara itu, Azwan berharap pihak Hospital Putrajaya bersikap terbuka menerima permohonan maaf itu dan  berjanji untuk menjamu rendang istimewa untuk pasukan perubatan hospital berkenaan.

 

Laporan p0lis dan kenyataan media yang dibuat pihak Hospital Putrajaya, Selasa lalu.

“Semestinya Diva AA mengutip setiap hikmah yang berlaku di sebalik kejadian tidak disangka ini, sekali lagi mohon maaf kepada pengurusan Hospital Putrajaya… buang yang keruh dan ambil yang jernih.

“Dah nak dekat puasa dan raya ini kalau ada rezeki Diva AA masakkan rendang Chef Diva AA dan sedekahkan kepada pengurusan yang tersinggung dengan kata-kata Diva AA. Mohon maaf, kita ni hidup tak lama jadi di atas dunia ini jangan bagi orang dendam kepada kita!

“Harap Hospital Putrajaya bersikap terbuka dan menerima permohonan maaf ini! Kadang-kadang ada isu sedikit sensitif, Diva AA faham… semoga ini akan menjadi pengajaran kepada semua supaya lebih berhati-hati sebelum berkata,” ujarnya.

Mstar 26 Mac 2020

Apa Pendapat Anda Dah Baca, Jangan Lupa Komen Yang baik baik je. Terima Kasih.

Sumber : bharian

Previous article‘Ramai Yg Seolah Olah Menyalahkan Kami’ Luahan Penduduk Simpang Renggam Yang Dikenakan Perintah Berkurung 2 Minggu
Next article“Ibu Janji Ibu Akan Balik”-Pak Nil K0ngsi Kisah Sayu Frontliner Yang Terpis4h Dari Anak Kecilnya

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here